Mar 11, 2008

dan berdoalah

assalamualaikum

"dan berkata tuhan kamu,berdoalah kepada-Ku nescaya akan Ku perkenankan"

satu benda yg cukup penting dlm kehidupan muslim iaitu doa. menunjukkan betapa kita bergantung kpd Allah dlm kehidupan kita. menunjukkan betapa kita beriman dgn kekuasaan Allah.
sungguh Allah itu maha mendengar lagi maha berkuasa.

satu ketika seorg pelajar tertinggal jam tangan yg dibelikan ayahnya di dalam tandas. apabila terigt dia terus pegi ke tandas tersebut, namun hampa bila tgk jam x de. sepanjang mlm resah dan gelisah. lantas dgn penuh pasrah dan mengharap berdoa moga jam itu dijumpai semula. esok paginya, seorg teman dtg memberikan jam tersebut.

satu bukti Allah perkenankan doa. mgkn byk lagi kisah2 yg menunjukkan bagaimana Allah memperkenankan doa hambanya.

"doa senjata org mukmin"

mmg tidak dinafikan lagi doa antara senjata terpenting umat islam. Rasulullah berdoa agar diberi pertolongan dlm perang badar agar agama Allah akan terus kekal di bumi ini.

Umar Al-Khattab pernah berkata " aku tidak takut doaku tidak dimakbulkan oleh Allah, tapi aku takut aku tidak diberi hidayah utk terus berdoa kpd Allah" ungkapan yg penuh bermakna.

jadi, bersamalah kita berdoa kpd Allah.
berdoa agar Allah membantu saudara2 kita yg sedang berjuang di seluruh dunia,
berdoa agar diberi kekuatan dan ketabahan,
berdoa agar ditetapkan hati atas jalanNya,
berdoa agar diampunkan dosa.

x lupa nk ucapkan terima kasih kpd mereka yg mendoakan kejayaan kami dlm spm 2007. doakan agar keputusan yg kami terima dpt diterima dgn redha. dan moga dgn keputusan ini kami akan menjadi lebih bertaqwa.

0 komentar:

saat

Kalendar


 

Design by Amanda @ Blogger Buster